Tragedy October Closed Contact with TIBI person...!!!

 






> WAKTU YANG SANGAT TIDAK BOLEH DI TERIMA DARI AKAL FIKIRAN DAN RASA MACAM KENAPA AKU..!!!!!!!  15 OKTOBER 2023 , pada pukul 7.40 petang lepas magrib dapat mesej mengatakan seketul zara closed contact dengan org TIBI...?? Mula baca mesej tu mcm dapat mesej langkah berjaga-jaga kes covid sedang tinggi, bila baca betul-betul. Ya Allah betul ke apa yang aku baca kontak rapat dengan pesakit TIBI. ..MEMAMG TRAGEDI OKTOBER YEA.. 

> 20 Oktober 2023, pukul 3 petang kami diberi cucuk tibi selama 3 hari. dan kesan sampingan lepas kena cucuk tu mula rasa tak sihat, biji merah mula timbul dari hari ke hari.. tapi alhamdulilah biji merah hanya sebesar gigitan nyamuk sahaja. 

> 24 October 2023, pihak PKD datang opis untuk membuat ukuran pada tempat yang di cucuk 3 hari yang lepas. selepas di periksa ukuran cucuk saya 10mm dan sebanyak 10 orang mempunyai ukuran yang sama. Bermula sesi berquarentin ye korang.. hahahahaha... sblm balik rumah call mak kat rumah cakap kena kuarentin kan diri sebab esok kna buat xray dada dengan ujian kahak..malam tak boleh tido yea sebab dok fikir apa nak jadi esok apa keputusan xray dengan kahak.. tetiba jadi nebes taw..

>25 October 2023, Pagi dah bersiap dn pegi klinik untuk buat xray dengan ujian kahak..πŸ‘…πŸ‘…badan pun mula rasa tak sedap dah hari tu. tapi kuat kan semangat siap buat air cengkih lah, air bawang putih, air lemon lah banyak minum air kosong...haihh macam-macam lah di telan nya dalam satu malam..😝😝

26 October 2023, pukul 6 pagi kena paksa keluarkan kahak untuk ujian yang ke 2.. bila jadi mcm nie terasa kesedaran bila duduk dekat rumah.. dah duduk rumah kan bila tiba waktu solat terus pegi solat taw.. kadang-kadang allah uji kita dengan datangnya sakit supaya kita dapat mendekatkan diri kita dekat dye..πŸ˜“πŸ˜“jangan asyik ingat duniawi je zara oiiii...!!!!!!!!!

27 October 2023, waktu yang sama dan hari terakhir untuk ujian kahak... sesungguhnya time tu aku redha apa jua keputusan yang aku terima dari dokter nanti...😭😭😭😭😭sebabnya sebelum cucuk tu kita dah share makanan dengan anak-anak dan suami.. dok terfikir klau aku terkena jangkitan tu memang aku salah kan diri aku sangat-sangat sampai terkena dekat anak-anak, suami dan mak ayah aku..mental memang xkuat yea sepanjang duduk rumahπŸ˜“πŸ˜“πŸ˜“

30 October 2023 hari isnin hari yang di tunggu2 sudah tiba result keluar dan resultnyaaaa AKU BEBAS DARI WABAK TIBI..!!!! esok dah bole pergi keje macam biasa tapi aku macam panick attact bila dengar org batuk bila dekat opis..πŸ˜‚πŸ˜‚dekat 2 mggu aku pakai face mask dan takut nak dekat dengan org dekat opis.. 

Haihhh...sesungguhnya TRAGEDI OCTOBER memang benar-benar terjadi..πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†

Comments

Popular Posts